v 7

image61

!!! - !!!

Jag är väldigt glad att ingen har frågat vilken skiva jag lyssnade på under vecka 7, för nu har jag inte behövt kämpa med uttalet av "!!!". Rekommendationen är "chk chk chk", men den är jag inte helt nöjd med (ska det vara t-förslag eller inte, hur får får man bort alla onödiga vokalljud (tjickö), och låter verkligen ett utropstecken "chk"?). Personligen hade jag föredragit tre snabba inandningar, "*gasp* *gasp* *gasp*", då är det lättare att uttala men svårare att skriva. Kompromisser, kompromisser. Hursomhelst.

Det här är skivan från 2000, rätt gammal alltså, men verkar höra hemma mer i 90-talets senare hälft. Be mig inte att förklara varför. Jag tror att det har något med hastighet att göra. Många av spåren har -97års andan i halsen av typen "springer genom skogen jagad av vargar, shit, shit, shit, shit, jag kommer dö". Men det kanske bara är min förnimmelse av det årtiondet. En evighetsmaskin, konstant rörelse.

Betyg: 3.5

Kommentarer:
Postat av: Anders

Som vanligt väljer du skivor med snygga omslag. Hur kom det sig att du köpte den här?

2008-02-18 @ 23:56:19
Postat av: Anders

Jag lyssnar på !!! nu på deras Myspace. Must be the moon låter riktigt bra!

2008-02-21 @ 12:54:47
Postat av: Karstenvilje

Enjoy your website very much. Good job!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback