Avundsjukan (1 och 2)

Som utlovat, Karins privilegerade dagar med Mikes mamma och syster.

1. Innan jul tog vi oss ut på en liten expedition till Borough Market för att inhandla saker till julmiddagen, julklappar och diverse smått och gott. And let me tell you, jag önskar att det fanns något liknande runt hörnet där vi bor. Bara lyxen av att kunna plocka ut grönsaker från en hög där varenda en tycks perfekt, för att inte tala om alla tarts och bakverk och sylter och ost och fisk. Och all världens mat och kryddor! Även det smått suspekta 'Scandilicious'-ståndet som bara försökte kränga janssons frestelse och knäckebröd verkade lockande.

Anywho.

Som paus och obligatorisk 'hot drink' gick vi till ett terum för att intaga mitt första 'Cream Tea'. Ett ställe med rosa och gredelina väggar, broderade dukar, en brokig sammansättning av fine china, guldkantade tekannor (individuella, såklart), scones, hallonsylt och clotted cream. Tänk the Mad Hatter's Tea Party, minus galenskapen och den obehagliga känslan av att inte hänga med. Clotted cream var trevligt, men jag tror att biten av det som gör det fantastiskt är nostalgin och kopplingarna till the Great Days of Yore - känslor som jag saknar. Det var rätt mäktigt, men intressant, och trevlig kombination med sylt. Kanske något att testa att göra själv. Avundsjuk än? There's more to come.

image48




2. Några dagar senare tog de mig till 'the Gay Nutcracker!', Matthew Bourne's variant och faktiskt, tror jag, den bästa (och roligaste) version av Nötknäpparen jag har sett. Godisland är alltid uppskattade.

image47

Kommentarer:
Postat av: Sandra

Hej! Vad tycker du om att bära äkta päls? Tacksam för ditt svar :) Kramar

Postat av: Agnieszka

Vad sofistikerad du ser ut!!! Och ja, jag är helt klart avundsjuk! *kram*

2008-01-03 @ 01:46:35
Postat av: Anders

Oj. Voj.

2008-01-03 @ 10:36:25
Postat av: Karin

Sandra: (långt och otrevligt svar censurerat)

Agnieszka:I knows. Hemligheten, förstår du, ligger i det spretande lillfingret och låtsas-panflöjtsspelandet.

Anders: Da.

2008-01-03 @ 12:25:06

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback