Ett par dagar



Så jag spelar Super Mario Galaxy och älskar det. Det känns bra att bara stänga in sig och leta stjärnor och mynt och hoppa på små fiender utan kroppar men med underbett efter att ha spelat älskvärd värdinna fler dagar i rad/nära inpå varandra än vad jag är van vid(/gjord för). Inte för att det inte har varit kul/trevligt/spännande/hjärtknipande/våldsamt, men jag trivs bra i ensamhet också. Och dygnsomställningen går det skit med.

Men! Fick inte mindre än två turer till ikea på samma dag, och inte alltför mycket skräp köpt. Kanske inte behövde köpa fler ljus, eller kökshanddukarna, eller den där extra stekpannan, eller ananasväxten som ändå bara kommer ha spontant självdött om en vecka (jag kommer inte ha med saken att göra). Men gardiner! Och bokhyllor! Och en till lampa till köket! Så för att kompensera för alla nyttiga inköp kontrade jag med ett par skor jag inte kan gå i. Till.

image54

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback