Grossness

Det är stor skillnad på folktätheten i simbassängen nu såhär efter jul och hur det var hela förra terminen. Det är lite jobbigt när det är trångt och folk simmar om och måste simmas om i både motions- och litesnabbarebanan, så jag hoppas att alla nyårslovare tappar antingen de där extrakilona eller motivationen snart. Men eew! Idag var det en tjej/kvinna/NOT lady som snöt sig i handen efter nästan varje längd. Gissa vem som simmade bakom henne? Det som var allra störigast, förutom att hon gjorde det överhuvudtaget, var att hon liksom hängde sig över bassängkanten, alltså med ryggen mot alla oss andra, som om hon försökte vara artig - men så vred hon ändå på huvudet och fräste över vattnet istället. Som om det skulle vara otrevligare mot oss andra att snora ner golvet precis vid bassängen än att (vill inte tänka på det) låta det guppa omkring på vattenytan som slår folk i ansiktet.

Efter nästan VARJE längd.

Om jag är förkyld låter jag bli att gå och simma, inte bara för att det är en legitim ursäkt, utan för att det är jävligt snubbigt och respektlöst också. Och om 'det inte var snor, fick bara lite vatten i näsan', så kanske du vet med dig att det är ett problem du lider av och kan köpa en näsklämma. Eller låta bli att simma alls. Breetard.

Tyvärr sa jag ingenting. Jag gjorde äcklade grimaser (ofrivilligt), suckade och sa 'ew' istället. Det verkade inte gå hem.

Kommentarer:
Postat av: Flodisen

För att inte tala om alla snorungar som går och badar med underkläderna under badbyxorna. Bassängen fylls med kväveföreningar och annat "najs" till den grad att
vissa reningsanläggningar håller på att braka ihop. Hygien, typ...

2008-01-24 @ 16:51:11
Postat av: Skrufsilufs

i linkebodas enda badhus är det så snuskigt att jag har slutat simma... numera finns jag på nautilus gym-anläggning i stället, och det är förvånansvärt trevligt och lite spännisar och annat larvigt.

2008-01-25 @ 08:51:34

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback