v 1

image50

Feist
- The Reminder

Leslie Feist är en av dessa starka ömtåliga kvinnor, som jag tycker om och avundas på vissa plan, och hon spelar en sorts musik som tar mig ett tag att omfamna helt. Än har jag inte blivit uppslukad av de vemodiga tonerna och den speciella överväldigande (2007-års mest överanvända uttryck i mitt vardagsspråk) rösten, men jag känner potentialen som ligger och lurar där bakom. Jag får se till att skärpa mig i mitt lyssnande dessa två sista dagar av veckan. Men det är gott, jag tycker om det.

En rekommendation bara: om man insisterar på ett minimalistiskt ackompanjemang måste man antingen ha a)balls b)en fantastisk röst c)en vacker vändning i melodin eller d)hypnotiserande text. En sprucken ton räcker långt (I'm a sucker for the broken), men inte alltid hela vägen.

Albumets överraskning: Hela spåret Sea Lion Woman

Anledning att jag köpte
: Läste något om Feist någonstans någongång nyligen, letade upp 1234 på iTunes och blev intresserad.

Får mig att tänka på
: Joanna Newsom, av helt fel anledningar, och Beth Orton.

Betyg: 4.5


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback