By God

Jag är en nörd. Jag har alltid trott att jag var en tönt. Jag hade töntskorna, jag hade McTönttröjan. En tönt kan jag leva med att vara, jag har lite svårare att acceptera nörd. Me tönt, Anna nörd.

Men så är hela universum emot mig. Nörd-Karin? Pah! Jag behöver inte ens ett tillnamn. Det finns ingen annan Karin tillräckligt nära för att det är motiverat med ett. Jag har inte upprepade gånger träffat en annan och samma Karin i sociala sammanhang sen jag var fjorton. Då var jag Stockholms-Karin, det kändes lite mer sofistikerat.

Inte för att jag tror att det kommer fastna - för det finns som sagt inget ordentligt behov att skilja mig från studierektorn på annat vis än att lägga till hennes efternamn. Folk jag umgås med har andra Karinar, men det är inte några som delas av andra i omgivningen. Jag är inte en som smeknamn fastnar på heller. De har alla glidit av: Lill-Karin, Kaklusin, Kummin, Kakan.

Kommentarer:
Postat av: Skrufs

du glömde minsann Häxan Däng!

2008-05-16 @ 10:06:49
Postat av: Karin

Ja, faktiskt! Om det inte var mer förträngning.

...Häxan Ding.

2008-05-16 @ 19:13:32

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback