Det är min persikohy som förvillar

Sun says: Clean your windows! I shine, show people how dirty they are.


Idag är en väldigt glad dag. Hjärtat bultar av kaffemissbruk (visst låter det väl som en strålande idé att sätta på bryggaren när man kommer hem från ett flerkoppsfikande?) och ljus framtidstro och allmänt gott presens. Dessutom, när jag stod vid ett övergångsställe och väntade på att det skulle bli grönt pratade en gammal tant med mig. Hon log och kisade med ena ögat och sa "om det inte finns barn i närheten brukar jag gå över när det är rött", och jag skrattade hjärtligt och högt. Jag vet inte varför, om det ens var menat som ett skämt, men det var det roligaste jag hade hört på länge (verkade det som). Jag vet inte heller om hon menade att jag skulle vara barnet hon ville föregå med gott exempel för, eller om det var bebisen som låg och sov i en barnvagn på andra sidan gatan. Eller vad. Men det var roligt.

Jag vill gärna tro att gamla tanter är vänligt inställda mot mig per default, och inte att det bara är något jag inbillar mig för att jag älskar dem instinktivt.

Kommentarer:
Postat av: Leanderviktoria

just started reborning and just hooked on as much info as poss; thank you


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback