v 17

image73

The Who
- Who's Next

Ja, jag skäms lite. Min allra första Who-skiva. Det märktes att det var dags när det tog mig hela introt på Baba O'Riley att indentfiera vilken grupp det var på Lotta och Peters spilla-vin-på-nya-vita-soffan-fest (FYI, alla eventuella rödvinfläckar var inte mina). Det är ett långt jävla intro.

Alltså: Våren går i den dammiga gubbrockens tecken. För två år sedan var det nedsunkad mansrock. Är det en förbättring eller en livets cykel vi beskådar?

Annars är bedömningen infekterad, jag kan inte lyssna på det här med öppna ögon. Legender väger tungt, och tiden likaså. Jag gillar det (hur skulle jag kunna låta bli?), men på vilka grunder? Det är tryggt, lite som att komma hem.

Betyg: 4

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback