Small town madness!


Idag spärrades stora delar av Uppsala av på grund av ett bankrån och ett bombhot. En bekant till mig (jag säger 'bekant' för att dra ned längden på kedjan det egentligen rör sig om (Mikes arbetskompis - Mike - jag - er) ögonvittnade. Tydligen slog snubben sönder SEBs skyltfönster, skrek på väktaren som till sist gav honom en okänd summa pengar, för att sedan (och det här är det bästa av allt) hoppa ut genom fönstret, ställa en låda som han har skrivit 'BOMB' på på gatan och sedan åka iväg på en moped.

En låda – som han hade skrivit 'BOMB' på.

Tydligen var affären bredvid tvungna att ringa tillbaka polisen som inte hade sett den, varpå hela stan strax spärras av.

Men som en extra bonus fick bagarna på konditoriet ett par dörrar bort dispans från evakueringen för att de skulle hinna sätta sina jäsdegar. "Men ett par brända bullar får man stå ut med när det är en allvarlig situation som den här." De andra butiksägarna var lika ödmjuka de, ett par timmars förlorad handel får man ju stå med.

Jag förstår att det inte var roligt för de som var inblandade, men jag kan inte sluta fnittra. Allt låter så småstadsaktigt.

Imorgon ska jag försöka hitta ett par skor med bättre grepp än ett par converse och kanske skriva om mitt tillstånd. Vi får se hur det går.

Kommentarer:
Postat av: Flodisen

De borde vetat att det var fusk. En riktig bomb har en brinnande stubin och är märkt "Acme".



Uppsalapolisen är riktiga fyllkajor.

2008-11-19 @ 08:51:40

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback