An actual laugh

Den svenska marken bestämde sig för att straffa mig för min frånvaro. Så fort jag kom hem från Edinburgh igen täpptes den funktionsdugligaste hälften av min näsa igen och jag är nu officiellt väldigt förkyld. Man skulle kunna tänka sig att jag vore glad för att det inte hände 24 timmar tidigare, men jag har sedan länge slutat bete mig på det viset. Tacksam, pah! När man gnälla?

Resan och vistelsen var hursomhelst förbannat trevlig och vuxen och barnslig (alla tre i sin mest positiva mening, så som bara människor som levt mer än fyrtiofem år skulle kunna slänga sig med dylika ord) och bara lite, lite panik på slutet. Det finns små historier att berätta, men min hjärna och mitt kreativa utlopp har dämts upp av snor.

Kort sagt fanns där god mat och fina skivor och en klass med översättarstudenter.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback