Happy Sunday

Någon av mina grannar spelar Islands in the Stream på repeat. Dolly Parton och Kenny Rogers version, och högre än någon någonsin har spelat något i det här huset. Det oroar mig litegrann.

Jag spelar ofta, om inte låtar, så skivor på repeat. Okej då, låtar ibland också. Men jag får lite dåligt samvete redan första gången något spelas om. (För tänk om någon skulle höra! Tänk om jag tvingar någon annan att lyssna på samma skit om och om igen! Men, nääää...jag har aldrig träffat någon som INTE älskade Islands in the Stream) Och helt ärligt spelar jag det aldrig särskilt högt. Eller, jo, okej då, jag har högre volym nuförtiden än jag hade förut, både hemma och i öronen (har min hörsel försämrats eller ljudöverkänsligheten förbättras?). Men fortfarande inte jättehögt.

Hmm. Jag hade en poäng. Vart tog den vägen? Meh. Jag erbjuder er ovanstående nonsens som en söndagsbonus.

Jag mår fruktansvärt illa (Exalted-bakis), har två översättningar att jobba på, disk att diska, städ att städa, och en väska att packa. Fast vem försöker jag lura; den kommer inte packas förrän i morgon eftermiddag. Men jag kanske borde gräva fram en adapter redan nu...Vi sticker hursomhelt till Edinburgh med klassen (teoretiskt sett till Skavsta, till Glasgow, till Edinburgh och kommer fram klockan två på natten. Jag kan bli väldigt kinkig när jag tvingas resa med större grupper av typen folk-jag-inte-känner-jättebra). Jag hoppas att RyanAir uppför sig.

För övrigt undrar jag vad för sorts människor som försöker flyga med dem om de tvingas skriva ut att man faktiskt, nej, tyvärr inte får ha startpistoler, harpuner, armborst, cattle prods, köttyxor, blåslampor, granater (alla sorter) eller smittat blod med sig i sitt handbagage.

Säkerhetspersonalen: Sir, har ni något i er väska som vi borde känna till?
Man med pilotglasögon, mustasch och tandpetare i mungipan: Nope.
Säkerhetspersonalen: Är ni helt säker på det, sir? Ingenting alls som vi borde känna till?
Man med pilotglasögon, mustasch och tandpetare i mungipan (arg): Nej, säger jag ju!
Säkerhetspersonalen (suckar): Okej, då ska jag bara och söka igenom ert bagage. Om ni följer mig till bordet här borta...
...
Säkerhetspersonalen: Sir, ni är medveten om att ni enligt våra säkerhetsföreskrifter inte tillåts medföra er någon sorts armémateriel?
Man med pilotglasögon och mustasch (tar tandpetaren ur munnen på ett indignerat vis): Jag har inget olovligt i min väska!
Säkerhetspersonalen (plockar fram en granat ur väskan och höjer ett ögonbryn): Sir?
Man med pilotglasögon, mustasch och en skabbig tandpetare i handen: Men...det där är ju bara en halvpansargranat!


Suck. Jag skulle vilja och behöva sova ett par timmar till...

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback