So sociable


Idag gick jag till Ofvandahls för första gången sen jag drömde att konditorn och den gamla tanten var ledsna på mig för att jag, som alla andra, tog alltför stora friheter med påtåren. När jag klev in stod han där, konditorn. Han som alltid är lite småsur och stressad och inte verkar gilla någon. Och han konverserade glatt med mig.

"Är du student (=billigare macka)? Jaha, vad ska det bli av dig då? Översättare? Mellan vilka språk? Nej, jag frågade "vilka språk"? Jaha. Ja. Kaffet står runt hörnet och påtår ingår."

Freak-hey.

Kommentarer:
Postat av: Hippopotamus Majesticus Grandiosus

Ofvandahls er en bøde gamle bageri. Det er dejligt, at nogle traditioner lever på. Min vens far starter alle retninger i Uppsala med ordene "Hvis du starter fra Ofvandahls..."

2008-10-30 @ 23:02:08
Postat av: Karin

...du inser att Mikes syster faktiskt inte läser min blogg och alltså inte kan imponeras av din danska?



Och Ofvandahls är ett alldeles utmärkt landmärke att orientera sig efter. Jag tror att jag själv har gett vägbeskrivningar till andra caféer med the Big O som utgångspunkt.

2008-10-30 @ 23:25:29
Postat av: Flodisen igen

Kan hun dansk? Det vidste jeg ikke. Jeg

forsøger kun gøre dig opkast.

2008-10-31 @ 09:32:42

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback