SNARK

Återigen diskuteras frågan om språk i nanoforumet. Och jag hade inte ens tänkt gå in i den tråden år 2008, men så fick jag plötsligt en ekonomisk text att översätta (och med "plötsligt" menar jag "för ett par veckor sedan"). För den är så tröttsam, lilla tråden "språk?". Samma sak år ut och år in, "engelska har många fler nyanser", "jag kan inte uttrycka mig på svenska", "det låter så töntigt på svenska", "jag skriver på engelska för nästan allt jag skriver är på engelska". Och om någon jeppe mot förmodan vågar meddela att de skriver på svenska så följer de alltid upp med den lite skamsna förklaringen "...för jag är inte tillräckligt bra på engelska". Jumping Jesus! De får gärna skriva på engelska om de vill, men måste de ha den där pinnen uppkörd i baken?

Annars, fortfarande sjuk. Och det ger mig lustigt nog inte större motivation att plugga än jag vanligtvis har.

Kommentarer:
Postat av: Sanna

Jag vet! Det är min hattråd och den återkommer år efter år, med samma inlägg av samma personer år efter år. För sinnesfridens skull vet jag att jag inte ens borde läsa, men är jag smart? Låter jag bli? Nähä du. År efter år.

2008-10-20 @ 19:38:11
Postat av: bror johan

är nano det där täntiga rollspelet du ägnar dig åt på helgerna?

2008-10-21 @ 19:19:18
Postat av: Karin

Fnys! Du vet precis vad det är.

2008-10-21 @ 21:26:20

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback