v 35



Wild Sweet Orange - We Have Cause To Be Uneasy

När jag först lyssnade på We Have Cause To Be Uneasy var jag inte helt övertygad. Det var helt okej, inte direkt bra men inte heller dåligt på något sätt. Wild Sweet Orange var vanilj. Om jag ska vara ärlig lyssnade jag inte särskilt mycket på dem under vecka 35 (...som ju är samma vecka som jag skriver om dem nu *host*), för kom igen. Vanilj, liksom. Men när allt har fått smälta ned och hitta en liten plats i mitt bakhuvud är det inte helt dumt. Öppningsspåret Ten Dead Dogs har till och med potential.

Mitt största problem med dem är att de förstör sin mjuka alabamastil (de har en banjo, för guds skull!) med för mycket skränighet ibland. Typiskt korkad amerikansk musik, skrän, skrän, skrän. It doesn't make your penis any bigger, you know!

Betyg: 3.5  3


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback