v 29



Grizzly Bear - Yellow House

Om man kan säga något om Yellow House, så är det att det är en väldigt ambitiös skiva. Det är mycket som händer, många fina detaljer, förvånande arrangemang, påskäggsharmonier. Jag kommer på mig själv med att försöka komma på namnet på han, ni vet, den där? Kompositören? Pianokonserter? Vad är det han heter igen? (Jag håller på att bli senil.)

Känslan är som den av en dröm - den där smått obehagliga sorten man drömmer sent om morgonen, som inte är läskig, men som definitivt kan vara otrevlig. Drömmen, alltså, inte känslan. Jag menar det inte som något negativt; drömkänslor av alla de slag har alltid varit eftersträvansvärda inom kulturrörelsen.

Men det blir kanske lite spretigt ibland? Lite för mycket god vilja. Den kräver sin tid.

Betyg: 4

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback