v 30



Transatlantic - Bridge Across Forever

Det är väl lika bra att bekänna färg direkt: Jag är inte van vid halvtimmeslåtar. Hälften av låtarna på Bridge Across... är.

Det gör att jag har svårt att få grepp om det hela, möjligtvis på grund av mitt mtv-skolade snabbklippssinne. Plötsligt tvingas man att se allt som en helhet och det är inte lönt att tala om låtar längre. Inte på mitt sätt, kanske ska förtydligas, som vanligtvis är en grov uppskattning av procenttal och återlyssningsbarhet. Istället får det bli delar av låtar, som ändå alltid har varit en del av småpopshistorierna, men då har det snarare varit "öh, jag gillar vahettere de sista två minuterna av Wake Up mycket mer än de tre första". Nu känner jag att jag vill prata om "sjuåenhalv minut in fram till tolv, sen fjorton till sjutton, tjugotvå till tjugotre" som delar som står ut.

Det är svårt att inte charmas, men det är inte en skiva jag lyssnar på på samma sätt som mina andra.


Betyg: 4

Kommentarer:
Postat av: Sanna

phew



Nu kan jag äntligen sluta oroa mig över att jag kanske lurade dig att lägga pengar på något du hatade från början till slut!

2008-09-02 @ 17:20:44
Postat av: Karin

Nej då, inte alls! Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara det bara (läste igenom inlägget igen nu och förstår knappt själv vad jag vill säga). Men jag gillade det och kommer att lyssna på den igen, vilket är mer än man kan säga om andra skivor det här året. :)

2008-09-02 @ 23:22:31

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback