Body STILL says 'No'


Jag tycker inte om när min kropp överraskar mig på det dåliga sättet. Positiva överraskningar av typen "Hey, jag kunde visst vandra genom Slovakien/ (nästan) ro VG i gymnasiet/ lyfta den där lådan/ hoppa högt nog att nudda taket" har jag väl tekniskt sett ingenting emot, men jag GILLAR INTE när den inte beter sig som förväntat.

Kroppen och jag - the love-haters, kapitel två

Kroppen (med rysk brytning): I see you are livink your life quite peacefully.
Jag (den evige optimisten): Ja, jo tack. Man ska inte klaga. *jovialiskt skrockande*
Kroppen (Bond-skurk): Ahh, sweet ignorance. Innan jag förgör dig, tillåt mig att dra ut på lidandet genom att förklara min plan.
Jag (trög i starten, som vanligt): För...gör?
Kroppen: Du vet den där saken (åh, vad kallas det nu igen?), eh...du vet? Som du hatar?
Jag (försöker försköna mig själv): Rasism? Ogrundat hat? Diktatorer? Fattigdom?
Kroppen: Nej, nej...ingenting sånt. Fan då! Vad heter det?
Jag:...barnvagnar? Den där killen på kursen? Folk som inte vet hur man åker tunnelbana? Min gamla granne? Värme? Kassörskorna som ger mig onda ögat på Ica? Kate Nash?
Kroppen: Jag- va? Vad pratar du om? Internationally acclaimed pop sensation Kate Nash?
Jag: Samtliga karaktärer i NCIS? Dubbade reklamer? Ungdomar? Han snubben som skrev på aftonbladets spelblogg, men som nu är redaktör på "livstilsmagasinet" Café/Slitz? Mygg?
Kroppen: Va? Nej! Sluta. Bara sluta prata.
Jag (tyst):...dig?
Kroppen: DEN DÄR GREJEN DU HATAR SOM JAG GÖR VARJE MÅNAD!! Med smärta och grinighet och blod, blod, BLOD! Och smärta och grinighet. Och finnar. Och Smärta. Och grinighet. Och just det, när du sitter och bölar åt minsta lilla grej (som outro-musiken Jay Leno kör med). Du vet?
Jag (nästan nostalgisk): Jahaaa....den grejen. Guds straff till alla kvinnor som inte blivit gravida de senaste tre veckorna. Vad är det med min mens?
Kroppen (nu med fransk brytning): It wheel becöme önpredictabull. And eelöngated!
Jag: Den va?
Kroppen: DEN KOMMER ATT BLI OFÖRUTSÄGBAR!! OCH FÖRLÄNGD!! Jeez.
Jag: Oh. Men vaddå, med typ en dag eller så?
Kroppen: MOA-HA-HA-HA-HA!!
Jag (gillar inte vart det här är på väg):...två dagar?
Kroppen (ypperligt stolt över sig själv): Med två veckor.
Jag: [förskräckt tystnad]
Kroppen (smug bastard): Och de gamla vanliga biverkningarna?
Jag: [kan inte ens behandla informationen]
Kroppen (coup de grâce): Upphöjda till tre. Have a nice life, SUCKER!

Kommentarer:
Postat av: Farfar Flodhäst

GGGGGGGGGRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRREEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUURRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! spyr och svimmar (There's no using the m-word - or, for that matter, making references to bleeding in the censored area!) ;-)

2008-07-04 @ 14:07:43
Postat av: Elin

Best. Entry. Ever.

2008-07-04 @ 16:18:40
Postat av: Sanna

What she said.

2008-07-04 @ 23:00:09
Postat av: Anders

Ah. Leende medans läsande om mens.

2008-07-10 @ 20:47:00
Postat av: Skrufsilufs

du har mitt eviga medkännande.

och vad som än händer så vill jag avråda dig från danderyds gyn-akut: kvällar och helger har de en (1) läkare som fixar allt, så om man råkar komma med något så banalt som smärta som känns som att man ska gå av på mitten kan man få vänta i många timmar för att hon opererar eller förlöser någon.

2008-07-11 @ 10:11:51

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback